تولید و فروش آجر نما 09021684411

آجر آنلاین؛ مرکز خرید مستقیم آجر نما از کارخانه. تولید کننده انواع آجر داخلی و خارجی: آجر نسوز، آجر قزاقی، آجر دکوراتیو (آجر هلندی)، آجر سنتی و آجر سفال با ارسال به سراسر کشور

تولید و فروش آجر نما 09021684411

آجر آنلاین؛ مرکز خرید مستقیم آجر نما از کارخانه. تولید کننده انواع آجر داخلی و خارجی: آجر نسوز، آجر قزاقی، آجر دکوراتیو (آجر هلندی)، آجر سنتی و آجر سفال با ارسال به سراسر کشور

  • ۰
  • ۰

آجر رسی یکی از مصالح پر کاربرد در ساخت و ساز است که به دلیل قیمت مناسب آن، در مصالح ساختمانی جز رایجترین آجر ها محسوب می شود.

این آجر معمولا برای ساخت دیوارهای بیرونی، تیغه چینی و ستون ها و دیگر سازه هایی که بار زیادی را تحمل می کنند. استفاده می شود ویژگی های این آجر بطور کلی دوام بالای آن است و کار کردن با آن بسیار آسان است.

ویژگی های آجر رسی


 1 .خاک آجر: خاک آجر باید از سنگ ها، تخته سنگ ها، مواد ارگانیک، نمک و مواد شیمیایی مضر به دور باشد.

 2 .اندازه: آجرها باید اندازه یکسان، سطوح هموار و مستطیل شکل با اضالع موازی و لبه های صاف تیز داشته باشند.

 آجرها برای ساختن هر چیزی که به کار میروند باید اندازه یکسان و منظم داشته باشند. آجرهای مرغوب نباید در طول، خطایی بیشتر از 3 میلیمتر و در عرض و ارتفاع بیشتر از 5.1 میلیمتر داشته باشند. اندازه استاندارد آجر 190×90×90 میلیمتر است.

 3 .شکل: آجرهای خوب باید شکل یکسان داشته باشند. لبه های آجر باید تیز، صاف و دارای زاویه قائمه باشد.

 4 .رنگ آجر: آجر مرغوب باید به خوبی پخته شود و رنگ مسی یکنواختی داشته باشد.

آجرهای زیادی و کم پخته شده، یکنواختی رنگ در سطح ندارند و استقامت خود را نیز از دست می دهند. آجرهای باکیفیت خوب باید سرتاسر یک رنگ و یکنواخت باشند.

5 .سالم بودن: آجر خوب پخته شده باید وقتی با یک چکش یا آجر دیگر ضربه می بیند صدای فلزی بدهد.

6 .سختی: آجر باید به حدی سخت باشد که وقتی ناخن به سطح آن کشیده شود هیچ اثری برجا نگذارد.

7.بافت و فشردگی: سطح آجر نباید خیلی صاف و صیقلی باشد چرا که باعث لغزش مالت میشود. آجر باید بافت فشرده و یکنواخت داشته باشد. یک سطح شکسته نباید ترک، سوراخ  یا تکه های آهکی را نشان دهد.

8.حفره در آجر: آجر باید یک حفره مناسب داشته باشد تا مالت بتواند به طور مناسبی حفره را پر کند. حفره باید 100 میلیمتر طول، 40 میلیمتر عرض و 10 میلیمتر عمق داشته باشد.

9 .جذب آب: میزان جذب آب آجر مرغوب زمانی که 24 ساعت متوالی در آب غوطه ور باشد نباید بیشتر از 20 درصد وزن آن در زمان خشکی باشد.

 

انواع آجرهای رسی

1- معمولی: این آجرها فاقد سطوحی با پرداخت ویژه هستند و معمولاً برای کارهای داخلی یا کارهایی با اهمیت ظاهری درجه دو یا هرکار دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد که بعدا با مصالح دیگری پوشانده می‌شوند.

2- نما: این آجرها از رویه‌ای پرداخت با بافتی ماسه‌ای یا صاف برخوردارند. این آجرها یک‌رنگ یا چندرنگ‌اند و تراکم آنها بسیار متفاوت است از این آجر ها برای روکار ساختمان‌ها و ایجاد نمای مقاوم و دلپذیر استفاده می‌شود.

3- آجرهای مهندسی: این آجرها بسیار متراکم‌اند و در موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  • دیوارها یا جرزهایی که بارهایی سنگینی تحمل می‌کنند.
  • دیوارهای حایل
  •  پایه‌های کناری و پایه‌های میانی پل‌ها
  • پوشش داخلی میله دودکش‌های بتنی
  • کانال‌های آجری فاضلاب و هر نوع دیوار کشی که در معرض آب و هوا، فرسایش و یا حمله‌ی اسیدی قرار دارد.

همانطور که می دانید آجر های رسی از خاک رس تشکیل شده اند و کیفیت آنها به شدت به نوع خاکی که  از آن تولید شده اند بستگی دارد و استفاده هر نوع از آن بستگی به محل نصب آن دارد.

در این مقاله سعی کردیم به ویژگی های بارز آچر رسی اشاره کنیم و انواع آن را معرفی کردیم . اگر سوال یا ابهامی دارید می توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

    • ۰۲/۰۸/۳۰
    • ajor nama

    نظرات (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی